Weet iemand waarom de leeftijd voor het laatste deel van harry Potter 16 + is?

Ik wil met me vriendinnen naar di film toe we zijn 14 en nu staat er in een keer voor 16+ mag ik er nog heen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je toevallig waar dat ergens staat? Anders ben ik namelijk een beetje de lul. Heb al kaartjes voor 13 juli 00:01, maar ben 15

Antwoorden (3)

Nee, je mag niet in een film in de bioscoop als je benden de 16 bent en de film 16+ is.
Dit zal je ook niet lukken, aangezien de bioscoop een ontzettend hoge boete krijgt wanneer er gecontroleerd wordt.
Daarbij kan jij ook gestraft worden.
Niet doen dus.
Waarom de film 16 plus is, ik denk omdat hij "eng" is en er veel geweld in voorkomt.
Dat zijn beiden dingen die best streng tellen.

Toegevoegd na 17 seconden:
*Benden moet beneden zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de film laat zien dat er iemand vermoord wordt, hierdoor wordt de leeftijd al direct 12+. Ik denk omdat er veel moorden en geweld in voorkomt dat het nu 16+ is. Het ligt aan de bios of je erin komt, sommigen hanteren de regel erg streng en sommigen zien dit als advies voor ouders, je kunt het altijd proberen. Als je het probeert, kleed jezelf dan ook wat volwassener en ga niet dom giechelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt echt aan de bios, sommigen zijn streng en sommige zijn meer op het geld uit en riskeren de boete.
het boek geeft al de rillingen over de rug van een volwassenen, dus dat zal in de film er net zo spannend aan toegaan, dus voor een tiener een nog grotere schok omdat men ervan uitgaat dat een jongere toch minder goed kan relativeren ten aanzien van waarheid en fictie.

Maar als je 14 bent en er staat 16+ dan is het vrij duidelijk.
nee.