Hoe zit het nu met die speciale stenen ,?

Ik heb zn steen gekocht bij zn winkeltje met een ketting eeen paarse met zn speciale betekenis en die kun je in de zon opladen en tgen je huid dragen waarom is dat en hoe zit dat,,??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een steen opladen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zoiets had. Ik gwhoord dan kreeg ie nieuwe energie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal doe je dit in het maanlicht, bij volle maan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat had ik hehoord maar ik doe het loeve bij zonlicht dan weetik zeker dat het niet 'donker' is

Antwoorden (7)

Als jij daar in gelooft, dan is dat zo. Verder is het natuurlijk gewoon bijgeloof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn halfedelstenen. Klik op mijn bron voor uitgebreide info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjee
Het zit zo,het is gewoon boerenbedrog, maar als jij daar in geloofd, moet je er mee door gaan.
Men zegt dat elke steen helpt tegen een bepaald soort aandoening, maar de enige die geholpen wordt is de verkoper van de steen.
Als jij een bepaalde ziekte of aandoening hebt,zul je je misschien beter gaan voelen met zo'n steen als je er heilig in gelooft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op parabeurzen staan er ook van die stands. En in mineralenwinkels. En bij toko's. En bij sommige musea.

Per sterrenbeeld zijn er stenen die bij die periode passen (zegt men. ) En kleuren. En bloemen. Als je het leuk vindt kun je daar een aankoop doen. Het is gewoon leuk, grappig. Als je er waarde aan hecht, prima. Maar die stenen worden gewoon met kilo's tegelijk ergens gemaakt. Massaspul. Voor degenen die er in geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ze gemaakt worden klopt niet. geverfd soms wel, maar stenen worden (massaal, dat wel) nog steeds gewoon gedolven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat klopt. Maar kilo's tegelijk in de vorm gemaakt.
Dit is inderdaad bij vele edelstenen gebruikelijk, als je het niet doet zou er niet veel gebeuren maar om zeker te weten dat ze niet barsten is het goed om ze 1 keer per maand in zoutwater hematieten of zonlicht te leggen. Deels bijgeloof maar er zit een kleine kern van waarheid in als het gaat over voorkomen van barsten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een paarse halfedelsteen hebt gekocht is het zeer wel mogelijk dat het een amethist is. Men zegt dat een amethist je o.a. rustiger maakt door de energie die het uitstraalt, en goed is tegen hoofdpijn. De steen zou wel het beste werken als die met je blote huid in aanraking is.
Het is aan te raden om de steen van negatieve energie te ontdoen door het in stromend water te leggen, of gewoon onder de koude kraan want we hebben niet allemaal een stromend riviertje bij de hand uiteindelijk :-) En dan inderdaad opladen in de zon. Hoewel... een amethist nou juist weer niet. Die verliest zijn kleur in de zon en wordt flets. Een amethist laad je beter op in het maanlicht.
Ik ben benieuwd of je zelf het gevoel hebt dat je iets aan de steen hebt.
(áls het al een amethist is natuurlijk...;-) )
12 jaar geleden
ik heb ook zijn steen, maar dan een roze en die is tegen buikpijn vroeger als kleuter geloofde ik er heel hard in en het hielp net zoals bij mijn zus een blauwe tegen koorts, mijn zus had ook nooit koorts! alleen 1 klein verschilletje deze steen moet je onder je kopkussen leggen...