Hebben ze in de VS op school ook verschillende niveaus zoals havo, vmbo en vwo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onderwijs_in_de_Verenigde_Staten#Middelbaar_onderwijs
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, je hebt maar één onderscheid: public en private schools. Private Schools zijn heel duur maar kwalitatief beter dan de Public Schools (openbaar onderwijs).

Het beste antwoord

De Amerikaanse middelbare school wordt high school genoemd en is meestal opgedeeld in een junior high of middle school (te vergelijken met middenschool of onderbouw) en een senior high (de bovenbouw). Er is weinig differentiatie zoals in Europa gebruikelijk is. Bovendien is de kwaliteit van de school sterk afhankelijk van waar deze staat. Het is namelijk het schooldistrict (te vergelijken met een gemeente of deelgemeente) dat voor de financiering zorgt. Een rijk district kan zich betere scholen veroorloven dan een arme wijk. Dit betekent dat de waarde van een highschool-diploma sterk varieert.

Wel bestaan er zaken als Advanced Placement, een programma dat aan een leerling de mogelijkheid geeft extra lessen te volgen die de toegang tot een bepaalde hogere studie moeten bevorderen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dus samenvattend op je vraag: Nee, je hebt in de VS geen school niveaus als havo, vmbo en vwo.
Wel kun je een programma volgen wat leerlingen de toelating tot een bepaalde hogere studie moet bevorderen.