Welke studie moet je doen als je Cabaratier wil worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om geld te verdienen (wat de meeste van ons toch wel nodig hebben) moet je werken, en dat geld verdien je niet per direct als komediant of cabaretier. Wil je graag wat onderwijs in deze tak, denk dan eens na over een cursus drama, of een opleiding kleinkunst, of zelfs een studie psychologie (als je er echt de tijd in wilt steken). Wees actief en alert en creatief!

toneelschool

Dan kun je het beste naar de Kleinkunstacademie gaan.

Als ik nu het nieuws volg zou ik zeggen politicologie, maar zonder gekheid toneelschool of kleinkunstacademie

Je MOET natuurlijk niets, cabaretier is een vrij beroep, niemand neemt je in dienst en vraagt naar een diploma. Maar het zal wel helpen om een succesvol cabaretier te worden als je naar een toneelschool of iets dergelijks gaat. Diverse bekende Nederlandse cabaretiers zijn zelfs afgewezen voor de toneelschool en zijn op eigen kracht toch beroemd geworden. Toegevoegd na 3 minuten: Met in dienst nemen bedoel ik in vaste loondienst. Cabaretiers worden bijvoorbeeld door een impresario aan een serie theaters "verkocht", het impresariaat vangt dan een deel van de gage.

Maakt niet uit welke studie je doet, als je'm maar niet afmaakt...

Het zou dan waarschijnlijk kleinkunstacademie worden. Toegelaten worden is ook een kunst op zich. De academie in Amsterdam staat zeer goed bekend en heeft al meerdere bekende cabaretiers voortgebracht. site: http://www.ahk.nl/theaterschool/opleidingen-theater/toneel-en-kleinkunst/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100