Wat is de betekenis van WAP uit het liedje van Cardi B?

Cardi B heeft een liedje uitgebracht: WAP. Dat was best wel een ding. Sommige vrienden zeiden vóór dit liedje weleens iets als "Ik wil kipnuggets wap, kom McDonald's." Maar is Cardi B haar liedje betekent het volgens mij iets heel anders... Wat is nu de betekenis van WAP?

3 jaar geleden
in: Taal
24.1K
SentWierda
3 jaar geleden
WAP betekent sinds jaar en dag: Wireless Application Protocol. Een bekend en onschuldig smartphonewoord dat ook in een scabreus liedje kan worden gebruikt. En dan geldt: a dirty mind is a joy forever.
Waarbij de gedachte opkomt van een rechttoe rechtaanpersiflage van het Hooglied.
SentWierda
3 jaar geleden
Behalve de hit WAP is er nu ook de hit Wappie, de satirische coronaversie van Youp van 't Hek op Flappie. Op 19 december 2020 gelanceerd op tv in "Even tot hier".

Antwoorden (2)

Die tekst is zeer platvloers, zie ik nu ik kijk naar de vertaling op https://genius.com/Genius-nederlandse-vertalingen-cardi-b-wap-ft-megan-thee-stallion-nederlandse-vertaling-lyrics

De letters staan voor 'wet ass pussy'...
Amadea
3 jaar geleden
A dirty mind is a joy forever. Dat is de uitleg van WAP als: wet ass pussy.
Maar bestaat er wel een "dirty mind"? Nee, eigenlijk niet - het is een verbastering. De oorspronkelijke uitdrukking is: "A thing of beauty is a joy forever". Een beroemde zin van de Engelse dichter John Keats. Hij zou zich omdraaien in zijn graf als hij zou weten hoe zijn werk wordt verminkt.. Hoe de schoonheid wordt vervuild.
En betekent WAP wellicht ook iets anders dan gesuggereerd? Jazeker. Maar dan wordt het wel erg zakelijk.
Iedereen die een smartphone heeft, doet aan wappen: internetten met behulp van wireless application protocol (wap).
Een andere uitleg kan ook: WAP = Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren. Niet te verwarren met de derde zakelijke uitleg: de vroegere Wet Autovervoer Personen.
Iets platvloerser lijkt het woord wappertje. Een vroeger populaire benaming voor een WAP-verzekering van een bepaalde maatschappij.
Bron: woordenboek Afkortingen Van Dale..
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Het stukje over John Keats...., leuk om te weten, maar totaal irrelevant hier.
En de verdere uitleg. Zou het iets anders betekenen dan gesuggereerd? Ja zeg je hier. Waar basseer je dat op? Zijn er eerdere uitspraken van Cardi B waaruit blijkt dat blijkt dat deze diepere betekenis er onder ligt. Of dat zij op de hoogte is van Nederlandse regelingen en wetgeving?
Het is leuk dat je de Van Dale als bron vermeld, maar nogmaals, wat heeft dat te maken met een liedje van een Amerikaanse rapper?