Waar kan ik veel informatie vinden over het oktoberfest? En zijn er ook boeken te vinden in de bibliotheek?

En hoe zouden die getiteld zijn??
Als ik google op oktoberfest dan kom begint het met allemaal informatie over wanneer en dergelijke, maar ik zoek -> uitgebreid <- informatie over het ontstaan, waarom dat zo is, en de traditie en dergelijke.

Misschien zijn er ook wel boeken over? Weet iemand dat ''toevallig''?

Ik moet er namelijk een voordracht over houden, in het Duits. Het is dus geen ramp als de pagina's in het Duits zijn, hoewel ik Nederlands prefereer omdat mijn Duits -kort gezegd- slecht is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zal het niet geloven, maar op de website van de oktoberfesten is best veel te vinden (natuurlijk wel in het Duits).

Het is in1810 begonnen als een wedstrijd voor renpaarden ter ere van de huwelijksluiting van Ludwig von Bayern en prinses Therese von Sachsen-Hildburghausen.....

En er staat nog veel meer.

http://www.oktoberfest.de/de/article/Das+Oktoberfest/Geschichte/Die+Geschichte+des+Oktoberfests/621/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan gebeuren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk antwoord+

Andere antwoorden (2)

Je zou ook het Duitse verkeersbureau kunnen mailen, of de touristeninformatie van de plaats/streek waar het gevierd wordt.
daar zal wel meer info te halen zijn dan hier op de bieb
anneliez
12 jaar geleden
Heb boeken voor je gevonden:

175 Jahre Oktoberfest 1810-1985, Richard Bauer en Fritz Fenzl, 1985

Das Münchner Oktoberfest : Brauchformen des Volksfestes zwischen Aufklärung und Gegenwart, Gerda Möhler, 1980

Als je wilt kan ik kijken of ik er nog meer kan vinden.

Toegevoegd na 13 minuten:
Op Google Books staat trouwens een aantal (engelstalige) artikelen over Oktoberfest. Daar staat vast ook wel wat in over de geschiedenis etc. Zie link.