Wat is er te doen in Gouda, welke leuke dingen/bezienswaardigheden?

Ik ga met een bevriend stel naar de oude binnenstad van Gouda...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Er zijn leuke restaurantjes en cafeetjes, het stadhuis is mooi.
De binnenstad is leuk om eens door te wandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Sint Jan, een van de langste cathedralen van Nederland staat er, met, heel bijzonder, mooi glas in lood.
Het stadhuis op de markt is mooi, en op speciale dagen is de waag (de plek waar de goudse kaas gewogen werd) is ook bijzonder.

Tegenover de St Jan is een leuk klein kaarsen winkeltje.

IN de binnenstan is er verder natuurlijk genoeg te zien; Oude gebouwen en grachten. Ook kan je de kaarsenfabriek (Net buiten het centrum aan de gouwe) bezoeken.