Kan je ook airbrushen op een helm die van zacht kunststof is?

De helm is niet helemaal keihard, dus vroeg me af er wel goede hechting is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

De hechting zal daardoor wel niet optimaal zijn. Tip: gebruik eerst een primer voor kunststof (van bijv. Sikkens), te koop bij de meeste doe-het-zelf zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey volgens mij als je je helm inspuit mag je hem niet meer gebruiken op de weg. Weet het niet zeker maar heb zo iets gehoord? Misschien weet iemand anders het ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt altijd gezegd dat je helmen niet moet beplakken of schilderen.
De helm kan daardoor aangetast worden ,en dan kunnen kleine barstjes ontstaan die er voor zorgen dat de helm zijn originele sterkte niet meer heeft.
Dus opletten of de helm niet van polycarbonaat is.

De gespecialiseerde paintbrushers gebruiken
(als het goed is) verf die de helm niet aantast, op acrylbasis.
http://www.airbrushlijnden.com/

Toch is dit een opletpunt, vooral in verband met verzekering!

De hechting is meer afhankelijk van de kwaliteit van de verf en van het voorbehandelen van de ondergrond.
Ook het voorbehandelen moet je dus doen met spul waarvan je zeker weet dat het de kunststof niet aantast.
En een goede verf is dan flexibel genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de goede verf hebt wel