Waar komt de uitdrukkin "genoeg aan een scherpe zakdoek hebben" vandaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
4.4K

Het beste antwoord

Die uitdrukking ken ik niet, en daarom is het vermoedelijk geen algemeen bekende. Het komt op internet alleen voor in forums en verwijst daar naar humor van werklui. Mogelijk is de oorsprong Twents. Een klusjesman die een karweitje in een paar minuten voor elkaar had en daar hooguit even een schroevendraaier voor nodig had duidde door het niet nodig hebben van zwaar gereedschap met de uitdrukking aan dat het een simpel klusje was.

Hoe men bij die 'scherpe zakdoek' kwam is vulgair, want dit legt Sjeng Verhulst uit: "De zakdoek in kwestie is gebruikt om het door onanie verkregen sperma in op te vangen. Door de zakdoek enige tijd te bewaren in bijvoorbeeld een broekzak of onder een hoofdkussen is het sperma gestold en is de zakdoek hard geworden. Als er 'goed veul' inzit en de zakdoek gestreken was werd deze zo hard dat er bijvoorbeeld schroeven mee worden bevestigd of lasnaden verwijderd".
Amadea