Wie kent 20 verschillende soorten papier die vaak voorkomen in een normaal huishouden?

Ik heb voor een schoolopdracht 20 verschillende soorten papier nodig. Nu heb ik niet veel tijd om naar een hobbywinkel te gaan en het te kopen, dus ik vroeg me af wie me hiermee kan helpen. Ik heb het over totaal verschillende soorten papier, dus niet een wit A4 velletje en een kladblokpapiertje, maar bijvoorbeeld schuurpapier en wc-papier. Tot nu toe heb ik, schuurpapier, wc-papier, kreppapier, A4-papier, Dik karton van een doos en een stuk karton van 1 laag. Wie helpt mij verder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En huiswerk moet je zelf doen.

Antwoorden (7)

Hier kan je er wel enkele vinden:
http://www.stoerebinken.net/kennisbank/drukwerk/benaming-papiersoorten
12 jaar geleden
Crêpe papier ipv kreppapier. Dik karton bedoel je golfkarton mee? Keukenpapier, ovenpapier (voor op de bakplaat), krantpapier, winkel/reclame folders, eetbaar papier (meer snoep). Huiswerk moet je zelf maken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan toch op taalfouten gaat letten, schrijf het dan correct: crêpepapier ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, jah, ik dacht ook al dat er een fout in zou zitten. Het is gelukkig iets dichter bij de waarheid iig. ;)
papieren servet, bakpapier, keukenrol, cadeaupapier, koffiefilterzakje ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
papieren zakdoek/servet/huishoudrol/
cadeaupapier, inpakpapier, luchtpostpapier,
bakpapier/
misschien zit er nog iets tussen wat je nog niet had
anneliez
12 jaar geleden
- Tissue
- Coated papier
- Krantenpapier
- Waardepapier (geld)
- Aluminiumfolie, behoord ook tot de papiersoorten.
- Sigarettenpapier
- Tijdschriftenpapier

Zo, misschien heb ik je ietsje verder geholpen (;
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_papiersoorten staat ook een lijst met papiersoorten, maar daar vind ik eerlijk gezegd maar gekke dingen bijstaan, zoals luiers.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krant, enveloppe, papiergeld, boek, tijdschrift, golfkarton, zachtboard (is ook papier), snoeppapiertje, papieren zakdoek, papier maché, kassabon, papyrus, theezakje, luier, papieren zak, toilet rolletje, verpakkingen, treinkaartje, flyer, sticker, ticket, kaart, administratie, keukenpapier, vloeitjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inpakpapier (sinterklaas of verjaardag) , keukenpapier, vloeipapier (als je rookt) identiteitspapieren, bakpapier, vloeipapier (als je met een vulpen schrijft), carbonpapier (als je niet twee keer hetzelfde wil schrijven) verzekeringspapieren (voor als er ingebroken is). koffiefilterspapier (voor als je zonder senseo koffie zet) doorzichtig papier (voor als je wat over wil trekken) behangpapier (voor als je je kamer wil behangen) en bankpapier is ook altijd handig om in huis te hebben (voor als je wat wil kopen). Verder in de meeste huizen ook een doos met oud papier, krantenpapier, rijstpapier (in een oud bijbeltje) gekleurd papier (om te knutselen) fotopapier (om foto op te printen) en vouwpapier, nou dan ben je een aardig eind op weg als je zelf je schuurpapier, wc papier tekenpapier kreppapier en dik karton meeneemt.... en wat dacht je van servetjes....?