Wat is er te doen in Brussel?

Wij gaan een dagje naar Brussel en vroeg me af wat er zoal te doen is en of het de moeite waard is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee wij gaan ook met school naar brussel xD

Het beste antwoord

Brussel is zeker de moeite waard en niet heel ver weg. Je kunt er de prachtige winkelgalerij 'hubertus' bezoeken, maar ook een mooie wandeling langs de paleistuinen maken.

Shoppen kan er ook prima, al vind je ook daar gewoon de Hema, C&A etc.

Als het budget het toelaat kan ik je restaurant 'Belga Queen' aanraden, in een prachtig oud bankgebouw en prima eten. Een Belgisch biertje kun je perfect drinken in de kroeg schuin aan de overkant van de 'hubertus' galerij (niet aan de pleinkant, maar aan de andere stille kant van de galerij)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Manneke pis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel goed kijken hoor, 't is een beeldje van niks.
paulus811
13 jaar geleden
nee, daarmee krijg je niet echt een dagvullend programma
Het Atomium, diverse prachtige musea en natuurlijk Manneke pis. Brussel is gewoon een prachtige stad. Kijk verder op Internet. Je zult heel veel vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Atomium en Europapark ( Madurodam, maar dan met Europeese gebouwen). Grote markt met stadhuis. Europese Unie gebouwen. Qua winkelen, leuke mix tussen Nederland en Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of wat ik nog kan bijvoegen Rue de Brabant is een lange winkelstraat met veel goekope kleren :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar het Magritte Museum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij het Koninklijk Paleis staat en je loopt door het tegenoverliggende park, dan kom je uit bij het parlement. Het park speelt een sleutelrol tijdens de Belgische Opstand. Tot op de dag van vandaag is het niet duidelijk hoe de Nederlanders het park ongezien zijn uitgekomen.

Naast het Koninklijk Paleis ligt het museum dat inzicht geeft op de monarchie van België. Het blaadje dat op het lichaam van Albert I zat nadat hij verongelukt was in de Ardennen ligt er bijvoorbeeld.

Vanaf het Koninklijk Paleis heb je een paar mooie uitkijkjes op de stad. Ook vanaf de bovenste verdieping van de Koninklijk Bibliotheek heb je een mooi uitzicht. Er in de buurt ligt ook een klokkenspel met bewegende mannetjes.

De Grote Markt is een bijzonderswaardigheid. Als je richting de Koningsgalerij loopt, heb je op de hoek de plaats waar de eerste Belgische vlag werd gemaakt. Tussen de Konings- en de Koninginnegalerij ligt de Beenhouwersstraat (of zoiets). Het schijnt dat er veel zakkenrollers actief zijn en dat er irritante mensen je naar het terras lokken.

Daarnaast is er ook de Sint Goedelekerk.

Ik doe even alles uit het hoofd, dus als er een naam niet helemaal klopt, zet dat dan even bij als reactie.

Oww, er is nog zoveel meer :P Brussel is prachtig, maar verdiep je een beetje in de geschiedenis, dan zie je zoveel meer! Dan gaat de stad leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shoppen,Musea's bv museum voor moderne kunst, of bij het paleis van Justitie