Er zijn op een berg in Turkije in de zomer van 2008 restanten gevonden die mogelijk van de ark van Noach afkomstig zijn. Het ligt op ruim 4000 meter hoogte op de berg Ararat in het oosten van Turkije, bedolven onder ijs en rotsachtige grond. De ingang ligt 3 meter diep en moest uitgegraven worden. Maar het is Chinese onderzoekers gelukt om er binnen te komen. Er zijn ruimten gevonden die lijken op stallen. Er ligt een balk met acht pinnen met vierkanten koppen, waarschijnlijk bedoeld om dieren aan vast te binden. Er bevindt zich een boomstam met traptreden erin. Niet geschikt voor dieren, wel voor mensen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo, hoe kan een bood zo hoog komen als de aarde steeds meer lagen heeft gekregen, lijkt me een beetje raar of niet?
XD
Amadea
13 jaar geleden
Blijkbaar ken jij het verhaal over de zondvloed niet. Dat kan je lezen in de bijbel, in het zevende hoofdstuk van Genesis: http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl&set=10&id18=1&m=Genesis+7
Het water bleef voortdurend toenemen, zelfs de hoogste bergen kwamen onder te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, je link doet 't niet op zondag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, opgedrongen... Het staat je vrij andere activiteiten te ondernemen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze ark waar jij het over hebt Amadea bleek een simpele woning te zijn. Het was tenslotte niet groot genoeg voor dieren maar alleen een paar mensen ;-) http://news.nationalgeographic.com/news/2010/04/100428-noahs-ark-found-in-turkey-science-religion-culture/ Daar naast, 2 tot 100 miljoen soorten dieren (bron http://www.sciencedaily.com/releases/2003/05/030526103731.htm), inclusief voedsel en verzorging ( bijv uitruimen van ontlasting en klimaatbeheersing ) in een boot van 300 el lang, 50 el breed en 30 el hoog? ;)
Nee ,wel vaak naar gezocht met name in Turkije Armenië ook nu nog beweert men daar ter plaatse dat hij daar ligt arak gebergte of zo maar ja het moet van ver voor onze jaartelling zijn 4000 jaar?terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af waarom je antwoord geeft, als je de naam van de berg niet eens weet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje ik keek niet op de kaart
Die is waarschijnlijk nog niet gevonden. Er werd beweerd dat de vindplaats Durupinar in Turkije was maar dat bleek toch niet waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is 100% Zeker gevonden .inderdaad in turkije. De afmetingen kloppen ook precies als hoe het in de bijbel staat. Zelfs etensresten zijn nog bestaan gebleven. En ook duidelijk hokken voor grote en kleine dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen met je naaste familie op een onherbergzame berghelling strand dan wil je natuurlijk een comfortabel huis en graag wat stoken als het koud is en dan heb je zo'n ark al snel vertimmerd en verstookt.
Het antwoord is dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 tot 100 Miljoen diersoorten op een boot? ( die schatting vind je hier http://www.sciencedaily.com/releases/2003/05/030526103731.htm ) Oh nee, 4 tot 200, sinds het paren waren.
Nee zo'n boot is tot nu toe nogsteeds niet gevonden. Tot nu toe zijn alle vermeende vondsten ontkracht. Het is best een lucratief onderwerp als je het bekijkt vanuit het perspectief van een oplichter. Veel christenen, wetenschappers en journalisten zouden veel geld betalen om zo'n vermeende ruïne te bezoeken.

Maar goed hoe wouden ze al die dieren in leven houden en tegelijk niet zelf verdrinken in de poep?

Oh wacht, natuurlijk. Met christelijke dogmatiek is er altijd wel een uitweg te verzinnen zodat het plaatje uiteindelijk min of meer zal passen.

Bij wetenschap staat god altijd aan het einde van de verklaring, als je niet meer verder komt in je redenatie. Bij religie staat hij altijd aan het begin van een redenatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee iets wat niet bestaat kun je ook niet vinden