had george wasington echt houte tanden?

of was dat iemand anders.

Toegevoegd na 18 seconden:
zo ja wie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

George Washington heeft wel verschillende gebitten gehad, maar ze waren niet van hout. Ze waren van tanden van paarden, nijlpaarden en mensen gemaakt. Voor de platen boven en onder in de mond werden ivoor en goud gebruikt. Ze zaten met veren aan elkaar, waardoor Washington zijn kiezen op elkaar moest houden. Zonder die veren zou het gebit op elkaar blijven, ook wanneer hij zijn mond opende. Als de president zijn mond opendeed, ging zijn gebit ook open door de veren die achterin zaten.

Washington verloor al op 22-jarige leeftijd zijn eerste tand en had nog maar één tand toen hij 35 jaar later in 1789 president werd.

De slechte staat van zijn gebit kwam door de behandelingen tegen pokken en malaria. Vroeger gebruikten de artsen kwik om ernstige ziekten te genezen, en dat tastte o.a. het tandvlees aan.