Was de wereld er heelanders uitgezien als Columbus inderdaad India had ontdekt?

Deze vraag schoot me zomaar te binnen, omdat zijn doel toch wel India was.
Ik heb er niet veel extra uitleg over want ik denk dat de vraag goed genoeg gesteld is.

Grz. POEHAA

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als Columbus amerika niet had ontdekt had dat vermoedelijk wel gebeurd door een ander. Een Portugees, Genuees, Brit of Frans. Wat had dat betekend voor de wereld of op dat moment Europa.

Spanje had niet de enorme rijkdommen uit de nieuwe wereld kunnen toeeigenen. Waardoor er minder extreem kon worden opgetreden tegen hun vijanden. Geen Armada naar Nederland of Engeland.

Later zou Engeland wellicht een minder grote vloot hebben opgebouwd omdat ze niet de grote overzeese gebieden te onderhouden hadden. Waardoor er een minder dominante mach zou ontstaan.

Tot slot zouden de Verenigde staten van Amerika er ook nooit gekomen zijn(hooguit de verenigde stammen). De VS zijn denk ik de meest invloedrijke staten van de moderne tijd. Zonder Columbus geen Koloniën in amerika. Zonder koloniën geen VS. Zonder VS geen Hollywood.

Dus dankzij Columbus hebben wij nu goede films. Als Columbus India had ontdekt had Bollywood DE filmindustrie geweest.

Maar dit is natuurlijk maar een theorie...:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee want dan noemden ze in plaats van Amerika India en dan was alles hetzelfde alleen de naam was anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar we zullen er nooit after komen hoe.

Toegevoegd na 2 minuten:
*achter

Toegevoegd na 2 minuten:
*achter

Toegevoegd na 2 minuten:
*achter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
India was al ontdekt. Het ging Columbus en zijn opdrachtgevers erom een kortere route naar India te ontdekken vanuit de voor die tijd uiterst revolutionaire gedachte dat de aarde rond was en India ook in de westelijke richting te bereiken moest zijn.

Om toch antwoord op je vraag te geven denk ik dat de wereld er inderdaad anders zou uitzien. In India zou niet Engels maar Spaans de tweede taal zijn en in Spanje zouden vaker curry's worden gegeten en in Groot-Brittannië minder. Het blijft speculeren om een antwoord op een dergelijke vraag te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och ja, dat is waar ook, het ging om de kortere route, even vergeten. Wel een leuke omschrijving van hoed de wereld er dan uit had gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geschiedenis is het leukste vanuit het perspectief van het dagelijks leven van gewone mensen. Dat zegt het meeste over hoe jijzelf in vroeger tijden geleefd zou hebben, ook met zo'n speculatief element.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het idee dat de wereld rond was was toch ook niet zo revolutionair? Zeker, de kerk dacht van niet, maar de wetenschap was er toch al aardig zeker van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eind vijftiende eeuw was er nog geen scheiding tussen kerk, wetenschap en staat, zeker niet zoals wij die nu kennen. Pas meer dan een eeuw later durfde Galileo Galilei zijn mond open te doen over de ronde Aarde en om gevangenisstraf of erger te voorkomen onder druk van de kerk herriep hij zijn uitspraken zelfs. Eerlijk gezegd ben ik wel blij met dergelijke dappere geleerden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei
Ik meen te weten dat Columbus een verkeerde schatting van de omtrek van de aarde had. Hij dacht ongeveer de helft, en dan was India gewoon haalbaar. Aangezien er echter een heel continent tussen lag kon hij India niet ontdekken. De Aarde zou dus veel kleiner geweest zijn-- en de zwaartekracht dus ook-- en allerlei lieden hadden naar Siberië moeten emigreren i.p.v. naar Amerika.