Een kist hoeft niet perse.
Je mag overledenen ook in doeken wikkelen.
Het is wel het makkelijkst in een kist, voor b.v. het dalen in het graf.
Als het in doeken is gewikkeld, moeten er wel b.v. banden omheen om iemand in het graf te leggen.
Het mag niet zo zijn dat het lichaam beetgehouden moet worden, i.v.m. de hygiene.
De overledene mag ook in een mand .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoeft niet per se in een doodskist, dit wordt echter wel vaak gedaan omdat dat "normaal" is in onze cultuur (en meerdere culturen).

In sommige culturen wordt het lichaam gewoon in doeken gewikkeld en begraven.

De reden waarom dit gebeurt is voornamelijk de volksgezondheid, om het uitbreken van ziektes te voorkomen.