chemise, hemd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Ah, dat woord kwam maar niet bij me op. Lijkt op het Arabische woord voor hemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Ik meen Qhamies. Waarbij je de qh uitspreekt alsof je een aardappel in je keel hebt. Ik zou het in het Arabisch wel kunnen opschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is in het spaans terechtgekomen als "camisa".
Er zijn meerdere antwoorden mogelijk:

shirt
chemise
shirts
shirt de
maillot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve "chemise" wat iedereen al noemt, kun je ook het begrip "maillot de corps" gebruiken