Wat is de fout in deze zin?

' als docenten blijven we proberen de studieresultaten zo optimaal mogelijk te maken'
Wat is er fout? Het gaat over de standaard foutenlijst in zinnen. Dus met dubbelop woorden, fouten met verwijswoorden etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.2K

Antwoorden (2)

we blijven als docent proberen.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is daar precies de fout?
"zo optimaal mogelijk" = fout.

De zin moet luiden: "Als docenten blijven we proberen de studieresultaten optimaal te maken".

Optimaal betekent namelijk dat de top al bereikt is, het hoogst haalbare. Ter vergelijking: je kan zeggen 'zo goed mogelijk', maar niet 'zo best mogelijk'.