Ik weet niet hoe het is bedacht, maar ik kan me voorstellen (ervaringen met mijn eigen kinderen) dat het erg traumatisch is om je tanden te verliezen. Het verhaal van de tandenfee, helpt dan (door omkopen van dat centje onder je kussen) om dit te verwerken. En bij kinderen gaat verwerken nou eenmaal heel snel als daar iets tegenover staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kreeg ooit eens 5 euro
Amadea
13 jaar geleden
"ooit" ? - langer dan 9 jaar geleden kan dat niet eens.....

Andere antwoorden (1)

De oorsprong van die legende is duister. Zoals wij de tandenfee kennen komt ze uit een Frans sprookje uit de 18e eeuw. Een muis verandert zichzelf in een fee om een goede koningin te helpen een kwade koning te verslaan. De muis/fee verstopt zich onder het kussen van de koning en slaat al zijn tanden eruit.
Amadea
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
"verstopt zich onder het kussen en slaat al zijn tanden eruit"  --  ik had een andere voorstelling van de tandenfee...