Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk schrift over de hele wereld wordt als efficientst gezien? En welke taal?

In alle opzichten dus eigenlijk. Kort schrijven, geen misvattingen, niet té moeilijk te leren als niet native speaker

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zat dus ook met Chinees in mijn hoofd, dat die tekens soms hele zinnen in het nederlands kunnen betekenen. en hoe in het engels zinnen vaak korter zijn in het Nederlands als je hetzelfde bedoeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
936

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stenografie, kortweg steno, of snelschrift is een methode om gesproken tekst op te schrijven in hetzelfde tempo waarin ze uitgesproken wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Esparanto is de taal die het makkelijkste is, gramaticaal zijn er geen uitzonderingen en nou ja, lees er meer over op wiki en laat je overtuigen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat dus ook met Chinees in mijn hoofd, dat die tekens soms hele zinnen in het nederlands kunnen betekenen. en hoe in het engels zinnen vaak korter zijn in het Nederlands als je hetzelfde bedoeld.
Amadea
13 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: die taal heet Esperanto.
Het schijnt dat Indonesisch een vrij eenvoudige taal is om te leren. Geen naamvallen, geen werkwoordsvormen. En zo zijn er ook Indiaanse talen (is niet Indiase) die heel eenvoudig van structuur zijn. Hoe het schrift is, weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Swahili voldoet aan al je eisen. Met Romaans schrift.

Ndio! Ninazungumza Kiswahili.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Sizungumzi Kiswahili. Ninazungumza Kiingereza tu!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat val wel mee, je nederlands is ook heel behoorlijk. Kwaheri!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding