13 jaar.

Lootjes verkopen valt onder vrijwilligerswerk. Voor vrijwilligerswerk gelden dezelfde regels als voor betaald werk voor jongeren onder de 18 jaar.

Kinderen vanaf 13 jaar mogen buiten schooltijd lichte, niet-industriële hulparbeid verrichten. Voor lootjes verkopen moet je dus minstens 13 jaar oud zijn.

Zie de link voor een overzicht van welke arbeid op welke leeftijd gedaan mag worden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk een jaar of 10,
zoals voor loten van de Grote CLub Actie
en dan alleen in de eigen buurt.