Wat is naar jouw mening het mooiste logo (van een bedrijf) en waarom?

Mijn opdrachtgever is van het soort dat het volgende vindt: "logo ergo sum": ik heb een logo en dus besta ik. Als variant op de bekende woorden van Descartes die opmerkte: cogito ergo sum": ik denk, dus ik besta.

Ik ben op zoek naar inspiratie en weet uitstekend mijn weg te vinden op het internet. Maar.. ik zoek (ook) naar de mening van jou/jullie!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een frisse aanpak voor dit soort opdrachtgevers is het logo van blue circle. Ik vond hem geniaal. Toegevoegd op 17-06-2009 10:43:38 Bovendien kan je je afvragen of mooi het criterium moet zijn. Het moet vooral werken lijkt me. Iets wat je op een meter afstand al niet meer kan onderscheiden kan wel mooi zijn maar werkt dus niet.

Natuurlijk dat van mijn eigen zoon..... re-invention=opnieuw uitvinden TOP logo!

In al zijn simpelheid en sierlijkheid nog steeds Coca Cola... Een krachtig en mooi logo.

AH ! Toegevoegd op 17-06-2009 10:02:51 Omdat het zo simpel en herkenbaar is

Bronnen:
www.ah.nl

Het logo van de australische airline Quantas, vooral op de staart van hun vliegtuigen (knalrode staart met sierlijke witte kangoroo)

Ik vind het logo van Oad Reizen wel wat hebben. Dat bedrijf is ooit gestart als busbedrijf en dat zie je nog steeds terug in het logo: De O en de AD staan in hokjes die lijken op de busramen.

Dit, vanwege de eenvoud, het mooie font en het beeld dat je op het Suezkanaal vaart.

dees:

Eulda (The European Logo Design Annual) kiest ieder jaar per land het mooiste logo. Ikzelf hou wel van frisse, humorvolle logo's, zoals die hieronder. Ik ben het ook wel eens met wijn, die van Blue Circle is echt briljant.

Bronnen:
http://www.eulda.com/2007/

Het apple logo :heel sober en geen tekst nodig om te weten dat het apple is. Universeel gekend en toch niet banaal. Blijft een jong logo.

Die van blond amsterdam natuurlijk! Springt er lekker uit! Logo 1: het gewone logo Logo 2: het getekende logo

Ik heb het Volvo-logo altijd mooi gevonden:

Ik heb geen altime favoriet. Die van Shell vind ik wel krachtig, omdat daar de company naam niet instaat. Mijn huidige favoriet is die van FedEx omdat daar een extra pijltje in verstopt zit, die had ik nog nooit gezien, maar toen ik dat las, zag ik het meteen en vanaf toen altijd.

Shell, het logo is het plaatje van de naam.......een schelp, ijzersterk.

Als je op zoek bent naar een goede slogan is dit wel een leuke site

Bronnen:
http://www.bepaaldenaam.nl/

Deze : Omdat het van de winkel van mijn mannetje is en omdat ik 'm simpel maar toch stijlvol vind!

Bronnen:
www.re-port.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100