Weet iemand een goed woord voor beeldspraak?

Ik moet voor het vak handvaardigheid, een beeld maken wat je letterlijk neemt. Bijv hoofdletter (hoofd met een letter). thnx!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind hoofdletter wel een goeie :)

Antwoorden (7)

poespas.

een poes bovenop een paspoort.
13 jaar geleden
Eenhoorn..

Hoorn met 'n één.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan er een aantal:
http://www.kindertent.nl/forum/16/topic/1552955?PHPSESSID=14818be5d4420f1e37ba5c610c8e74d2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
botervloot.(scheepjes van boter)
autopet.(pet in de vorm van1 auto).
loopfiets,fiets met voeten.
loopneus,neus met voeten.
lidwoord,zoek eens op lettertype`s.
slotvrouwe,vrouw met slot.
blokfluit,kubusachtige fluit.
enzovoorts,
13 jaar geleden
muskusrat > een rat die een mus kust
perssinaasappel > een sinaasappel die interviewt voor de krant

je kunt ook eens kijken op www.evertkwok.nl; daar staan cartoons op waarin veel woorden letterlijk worden genomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ook een leeg blad inleveren: AutoWEG, kruisWEG
zijWEG. Maar dan moet je docent wel gevoel voor humor hebben.
Dus misschien beter een half oor: oor-deel
anneliez
13 jaar geleden
wij hebben ook een keer zo'n opdracht op school moeten doen, en toen heb ik voor pindakaas gekozen!

Hij was echt mooi geworden, een beetje fantasie erbij en je hebt zo een 8!