Zijn er Nederlandse vertalingen van "The war of the worlds" van Jeff Wayne?

Ik ben niet op zoek naar een letterlijke vertaling.

Wel naar een goedlopende Nederlandse vertaling die dezelfde drama en spanning kent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Die was er wel. Het is volgens mij ooit uitgezonden door radio Veronica in de tijd dat ze nog op een schip zaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet begin jaren 80 geweest zijn.
Dat weet ik nog wel.
Maar of die in het Nederlands was?
Ja, die bestaan. Er staat bijvoorbeeld een in 10 delen op http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=405852.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor honderdduizend keer liever de engelse versie (die ik dan ook letter voor letter en noot voor noot uit mijn hoogf ken), maar dit is inderdaad een Nederlandse vertaling. Knap gevonden.
The war of the worlds is niet van Jeff Wayne, maar van H.G. Wells.
Als je het boek bedoelt, wat mij niet geheel duidelijk is, kun je terecht bij bol.com