Hoe kun je voorkomen dat krantenfoto's 'verdwijnen' of vergelen

Ik doe dingen met krantenfoto's, maar op den duur verdwijnt het beeld., ook soms omdat de tekst aan de ommezijde er doorheen gaat schijnen. Bestaat er 'spul' om dit te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je kunt ze scannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slim andwoord

Andere antwoorden (3)

Je kunt het lamineren. Dit apparaatje en folie kan je voor niet veel geld bij de Hema kopen. Ik heb zo leuke tijdschrift foto's als collage opgeplakt en toen gelamineerd. Het zijn nu erg leuke place mats!
Er kan nu niets meer mee gebeuren, zelf scheurtjes zie je niet meer en het werkt heel eenvoudig. Het wordt gewoon in een stevige transparante plastic hoes vastgekleefd, die je evtl. op maat kunt knippen.
13 jaar geleden
je zou ze moeten kopieren.

Dat raden ze je ook aan bij sommige kassabonnen, die schijnen ook te verbleken, wil je daar na 2 jaar gebruik van de garantie maken zijn ze niet leesbaar meer
13 jaar geleden
Bewaren tussen zuurvrij papier in donkere omgeving.

Het daglicht werkt ook erg in, op de houthoudende delen in het papier. dat zie je ook bij geschaafd hou dat enkele tijd in het daglicht verblijft.

Deze factoren zijn de daders die je parten spelen in het goed bewaren van je knipsels. Succes gewenst.

Toegevoegd na 2 dagen:
hou iis natuurlijk, hout

Toegevoegd na 2 dagen:
en iss is natuurlijk, is