Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer ik een Griekse tekst met de vertaling en aantekeningen?

Volgende week is het weer Proefwerkweek, en ik moet voor Grieks een tekst leren met de vertaling en dan ook nog aantekeningen zoals Genitivus Absolutus enzo. Heeft iemand een tip hoe ik deze het best kan leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal was er nog wel iets bij mij blijven hangen van de vertaling. Soms slechts flarden tekst of enkele woorden maar die kunnen ook houvast bieden.

Ik deelde de tekst in stukken op en liep dan per deel de tekst na. Per zin las ik eerst de vertaling en direct daarna het Grieks. Ik keek dan naar welke woorden bij elkaar hoorden en als ik het ingewikkeld vond, verzon ik ezelsbruggetjes om het te onthouden. (soms echt heel stompzinnige ezelsbruggetjes maar ja, het gaat erom dat je het onthoudt toch) Ik keek ook meteen naar welke aantekeningen ik erbij had gemaakt, dus niet alleen puur de tekst en de vertaling.

Zo zin voor zin het eerste stuk van de tekst, daarna ging ik er nog een keer wat sneller doorheen en vervolgens begon ik aan het tweede deel en zo verder.
Op het laatst bekeek ik nog een keer de tekst in zijn geheel waarbij ik natuurlijk meer tijd besteedde aan stukken die ik ingewikkeld vond.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding