De Romeinse god van de wijn en de vrolijkheid. Hij wordt vaak afgebeeld met wilde dieren. Zijn Griekse naam is Dionysos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bacchus is in de Romeinse godsdienst de god van de wijn, alsmede god van de roes en van dronkenschap.
Bij de Grieken is hij voornamelijk bekend onder de naam Dionysos hoewel de naam Bakchos ook bij de Grieken af en toe gebruikt werd. Zijn Etruskische tegenhanger is Fufluns. Bij de Romeinen werd Bacchus geïdentificeerd met de Italiaanse god Liber.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacchus is in de Romeinse godsdienst de god van de wijn, alsmede god van de roes en van dronkenschap.

Bij de Grieken is hij voornamelijk bekend onder de naam Dionysos hoewel de naam Bakchos ook bij de Grieken af en toe gebruikt werd. Zijn Etruskische tegenhanger is Fufluns. Bij de Romeinen werd Bacchus geïdentificeerd met de Italiaanse god Liber.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij komt ook wel samen voor in de mythe met ariadne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacchus is in de Romeinse godsdienst de god van de wijn, alsmede god van de roes en van dronkenschap.
Bij de Grieken is hij voornamelijk bekend onder de naam Dionysos hoewel de naam Bakchos ook bij de Grieken af en toe gebruikt werd. Behalve dronkenschap bracht hij ook beschaving en inspiratie in de schone kunsten.