Jackson Pollock (Action painting schilder) was alcoholist, Van welke drank raakte hij onder invloed tijdens het vervaardigen van zijn schilderijen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat hij dronk hij terwijl hij schilderde? Dat zou me verbazen.

Het beste antwoord

Ha, die 0001;

Jackson Pollock leed aan depressies (ook wel in verband gebracht met een bipolaire stoornis) en chronisch alcoholisme. Veel zware alcoholisten drinken alle mogelijke vormen van alcohol, simpelweg om aan de verslavende zucht ernaar te voldoen, niet omdat ze nu liever de ene dan de ander drank proeven. Voor zover ik over Pollock heb kunnen nagaan was ook hij zo ongeveer een allesdrinker, want favoriete dranken van hem kom je eignlijk in geen enkele beschrijving tegen.