Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een beweegbare hals maken voor een koe, een poppenkastpop.

In mijn poppentheater wil ik een educatieve poppenkastvoorstelling over de boerderij. Daarvoor wil ik een natuurgetrouwe koe, die kop, oren en evt. staart kan bewegen. Evt. met kogelgewrichten of iets wat veert, (maar toch de kop omhoog houdt) Ik wil de koe van onderaf bewegen met een touwtje of stokje. De koe krijgt ook pootjes en zal lopen door haar te bewegen met een stokje onder in haar buik. Bestaan er ook boeken over poppentechniek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
733

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt een koe maken van papier mache,die kun je dan verven.De stokjes kun je er indoen als het papier nog niet droog is,en in de kop en de staart kun je tegelijk een veertje doen(van plastiek of licht metaal.)Papier mache maakt je ook van kranten papier.Dit is als je het eenvoudig wil doen,en kost bijna niets.Je kunt de veertjes kopen in winkels met poppen onderdelen,of gewoon bij een doe het zelver.De stokjes van de pootjes kun je bevestigen aan de stokjes die in de buik zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zou een veer gebruiken met een basis van een buisje of iets in die richting voor de kop. over boeken weet ik niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stof en een veer (zoiets uit een pen maar dan groter)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding