Wat is dit voor een munt?

Deze munt vond ik vandaag op de oprit, kan ik hiermee betalen? Er staat verder namelijk geen prijs op. Op de andere zijde staat Krugerrand.

Toegevoegd na 1 minuut:
betalen in zuid afrika bedoel ik dan. Of is het geen geld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Is de munt van goud gemaakt? Dan is het een Krugerrand. Die wordt sinds 1967 in opdracht van de Zuid-Afrikaanse regering geslagen. Op de portretzijde staat het portret van Paul Kruger, de laatste president van Transvaal; op de keerzijde staat een springbok afgebeeld, juist zoals op de gewone rand (een verwijzing naar de Witwatersrand, het natuurgebied waar de munt naar vernoemd werd). Ze hebben de status van wettig betaalmiddel, maar worden als zodanig nooit gebruikt. Als beleggingsmunt daarentegen is hij zeer geliefd.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een Zuid-Afrikaanse Rand.
Ja, je kunt er mee betalen, maar niet hier in Nederland.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, je kunt hem voor € 1,11 verkopen
http://www.coins-stamps-rotterdam.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=365

Toegevoegd na 2 minuten:
Meer informatie:
http://www.goud-kopen-beleggen.nl/Fysiek_goud_kopen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er in Nederland niet mee betalen, maar je kan er wel een leuk hangertje van maken als aandenken aan je vondst.