Wanneer dragen mannen in Amerika Cowboyhoeden?

Is dat afhankelijk, van de staat waarin hij woont, beroep, of gelegenheid?

Of kan zo`n hoed door elke man op elke plaats overal in Amerika gedragen worden, zonder daarvoor vreemd aangekeken te worden?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik snap natuurlijk best dat een echte cowboy zo`n hoed draagt als bescherming tegen de zon en regen, maar verder...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik woon in Zuid-Amerika, en draag er bijna dagelijks eentje voor de zonneschijn. Ik werk dan ook als berggids, en in de outdoor branche is het dragen van 'cowboy hoeden' heel normaal.

Als je er in de stad mee rond gaat lopen is het meer een soort van fashion statement, en kun je misschien raar aangekeken worden gezien dat in de meeste steden helemaal NIET in de moede is.
Doe je dit in de U.S.A, dan wordt je al gauw aangezien voor een redneck (boerenpummel)

Voor je werk en op het platteland is het dus heel normaal om hem te dragen, maar in de stad zul je af en toe vreemd aangekeken worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo'n honderd jaar geleden waren de laatste cowboys in Amerika, en ik denk dat de cowboyhoed altijd in de mode bleef.
Dit wordt volgens mij wel vooral in de staat Texas gedragen, want daar hangt ook echt een cowboy-sfeertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
past in de omgeving en de tijd dat iedere man of vrouw dit kan doen.