Wat betekent dit logo?

Ik zag iemand lopen met een ketting met dit logo eraan. Wat betekent het

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een rondje met een soort vliegtuig erin, dus een streep, met twee schuine streepjes aan beide kanten (vleugels) de lijn en de 'vleugels raken de rand van het rondje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (10)

Het is het (internationale) peace-teken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is het Peace teken, de hippies gebruikten dit veel, net als de 2 opgestoken vingers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrede.....

John en Yoko waren daar zeer actief mee....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het vredesteken.
Het symbool is samengesteld uit twee letters uit het semafore alfabet, de N en de D. Die afkorting staat voor Nuclear Disarmament ; nucleaire ontwapening. Dit vredesteken dateert dan ook uit de koude oorlog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het semafore alfabeth is het alfabeth dat je maakt met je armen en twee vlaggetjes. De verticale streep (1 arm onhoog, 1 arm naar beneden) is de N, de beide armen schuin naar beneden op 10 voor half 8 (ongeveer) is de D.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik begin met hèt vredesteken, maar het is natuurlijk maar een van de vele vredestekens. Dit is echter wel een van de bekendere, naast de duif en het gebroken geweertje.

Toegevoegd na 5 minuten:
(Mijn excuses, ik heb de D en de N door elkaar gehaald + zie de afbeelding hieronder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebroken geweertje? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ben ik toch wel weer heel benieuwd naar die twee minnetjes, want hier mankeert verder niks an, en het lijkt me toch een antwoord met een aanvulling op de daarvoor gegeven antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mormel; zelfs combinaties van beiden komen voor, waarin de omgekeerde V wordt vervangen door een gebroken geweertje (en de rechte streep soms door een varm met een vuist)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Mormel, Het gebroken geweertje is een symbool van na de 1e wereldoorlog, met ik dacht, het bijschrift : Nooit meer oorlog.
Als ik het goed heb, was dat toen een actie van de SDAP.
Heeft trouwens ook niets uitgehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Compleet antwoord!
Dat is het "peace sign". Eind jaren 50 ontworpen als symbool voor de Engelse anti-kernwapen campagne. Het symbool is geen gebroken geweer (die bestaat ook) maar een anagram van de letter N(uclear) en D(isarmament). En dan niet de gewone letters maar die in het vlaggen-afabet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ban de Bom
Iedereen kent wel het ‘Ban de Bom’ symbool met 4 spaken.
Dit symbool is in 1957 ontworpen door Gerald Holtom voor de Aldermaston-mars tegen atoomwapens.
De ontwerper kwam tot dit ontwerp door zijn wanhoop.
Hij vertelde:"Ik tekende mijzelf - als wanhopige enkeling - met de handen, palmen naar buiten en naar beneden uitgestrekt op de manier van Goya's boer voor het vuurpeloton.
Ik bracht de tekening terug tot lijnen en trok er een cirkel omheen.“

De ontwerper realiseerde zich dat dit symbool omgedraaid de levensboom op zijn kop was.
Daar waar de levensboom een symbool van hoop en herrijzenis is, geeft zijn symbool weinig hoop en is dan ook unilateraal te noemen.

Het symbool van ’Ban de Bom’ met de vierspaken is numerologisch te verklaren via het getal 4, dat het getal van de aarde, vormgeving, de materiele wereld en ons denken is.
Het is de materie die door de vier elementen wordt getransformeerd tot bouwstenen in onze stoffelijk evolutie.
Het getal 4 echter is dan ook een materieel getal omdat het meetbaar is door hoogte, breedte, lengte, temperatuur, gewicht en tijd.
Het geeft bovendien onze communicatie weer die via talloze wegen tot uitdrukking gebracht wordt door woord, gebaar, aanraking en strijd.

Via het kristallisatieproces komt vorm tot manifestatie en door groei tot leven en haar 32 vormen van symmetrie die samen (3 + 2) het getal 5 te zien geeft.
Het getal 5 is het getal van vrijheid, bevrijding, ruimte en verbonden met de ethersfeer of wel de hogere frequentie van denken waar wij spreken over het verlichte denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verhaal, maar bij mijn beste weten niet de verklaring van het ontwerp van het peace-teken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor wel degelijk!!
In de 60's en 70's droegen we dit symbool als verzet tegen atoomenergie, in de loop van de jaren is het veranderd in een symbool voor vrede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nadat het als 'ban de bom' (50s/60s) en hippie-vredesteken (60s/70s) gebruikt werd, is het ook nog een tijd gebruikt als signaal van (vaak ultralinks, punk-/kraak-beweging) verzet tegen gewapende strijd; zoals in het onderstaande plaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen zegt peace teken maar het peace teken heeft 3 benen die allemaal gelijk zijn
dit rechter pootje loopt anders en dat maakt het:
het runen teken YR wat staat voor bescherming
BRON: boeken en mijn tatoeage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is het peace teken van de hippies.
(mijn moeder is dit jaar naar China geweest en daar heeft ze al onze namen(van ons gezin)in het chinees geschreven en Teun heeft het peace teken als letter)