Wat zijn de bezienswaardigheden van (echte) grotten?

En dan bedoel ik niet grotten die door mensen zijn ontstaan(denk aan mijnen). Maar grotten die door de natuur zijn ontstaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kamers en kathedralen , de druipstenen ,watervallen , riviertjes, bogen ,lichtschakeringen ,de soms heel grillige kaasvet-alike vormen.
Het gevoel van een grot...de verwondering;
Soms de echo's
Overblijfselen van 'grotbewoners'
De fauna
En voor de specialisten , de karstverschijnselen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

stalactieten en stalagmieten

tieten hangen, mieten staan

Toegevoegd na 1 minuut:
los daarvan zijn de meertjes in de grote ook indrukwekkend om te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je om je heen ziet. Het is een mooi natuurverschijnsel. Het mooiste is om met een gids te gaan. Dan krijg je uitleg over de grot en onstaan daarvan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een druipsteengrot (zoals de grotten van Han in zuid limburg, zijn de stalagtieten en de stalagmieten een ware bezienswaardigheid. Door kalkhoudend water wat door de mergel naar beneden druppelt worden pilaren gevormd. De hangende ( Stalagtieten) en de staande (Stalagmieten) ontmoeten elkaar en vormen zodoende pilaren die steeds dikker worden door de kalk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grottekeningen, watervallen en mooie steenformaties.