wat kan ik nou knutselen en is ook bruikbaar?

kunnen jullie hier a.u.b snel antwoord op geven:)

graag iets waar je niet te veel bij nodig hebt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Heb je oude cd"s?
Van oude computerprogramma's of met muziek waar niemand wat aan vind.

Plak 2 cd's op elkaar, mooie kant aan de buitenkant.
Lintje of touwtje ertussen plakken.
Of bovenin een gaatje boren met een mooi lint er door. Glitters er op plakken of leuke stickers of knopen of kralen: Bijv in de vorm van een bloem.
Het gaatje in het midden kun je met een mooie ster van plakplastic verstoppen.
Ziehier: je kersthanger!

Ook kan je eer leuke foto lijstjes van maken. Weer 2 cd's op elkaar en op het midden een pasfoto. De achterkant kun je versieren. Een halve w.c.rol met een inkeping fungeert als standaard.

Ik heb even snel een kiekje gemaakt van een voorbeeld waar ik mee bezig ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

je kan verschillende hoogtes wc rolletjes tegen elkaar plakken en verven en je hebt een pennenbak...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar van lege toiletrollen en keukenrollen een pennenhouder in verschillende hoogtes voor op je bureau of naast je computer. Ik kom erop omdat ik er zelf een nodig heb voor alle troep die naast mijn computer ligt. (pennen in verschillende kleuren, schaar, mesje, kam, paperclips etc.). Beplak de rollen met mooi papier en plak/niet ze aan elkaar. Ook een laag/ondiep vakje maken voor de paperclips.

Toegevoegd na 6 uur:
Maar = maak.
13 jaar geleden
Je kan met meel (of bloem), zout en wat olie brooddeegfiguurtjes of decoraties maken. Die kan je drogen in de oven en daarna met verf kleuren en aflakken. Dan heb je iets leuks om aan de muur te hangen of om kado te geven.
Kijk hier maar eens: http://www.mibepa.info/bv/ned/bv202.htm
In plaats van beren kan je natuurlijk van alles maken. Kransen (vlechten), bloemen, enz. enz. Veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Halve waskijpers in de rondte plakken en je hebt een onderzetter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een keukenrol, verven, 2 gaatjes zijkant koord/draad er doorheen, dan heb je en verrekijker.

Schoenendoos: beplakken, naar eigen smaak, Kan gebruikt worden als' bewaardoos' voor alles en nog wat.

Dit kost wel tijd maar wel heel bruikbaar en leuk: Wegwerp bekertjes rondom een 40 watt lampje met stekker, je moet wel een beetje crea zijn) dus als een bol aan elkaar vast nieten, je kunt de bekertjes versieren met wat je wilt.

By the way, je zegt niet voor welke leeftijdsgroep, jongen/meisje/vrouw/man

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sneeuwschuiver .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knutsel met papier een kerstkaart in elkaar, het is vreselijk simpel, maar iedereen vindt het leuk om een unieke kerstkaart te krijgen. en al zoek je nog een andere keer iets leuks; is er een geweldige site die ik vaak gebruik, namelijk: www.instructables.com. het is vreselijk handig en je kan alles makkelijk vinden, al spreek je tenminste een woordje engels, al heb je natuurlijk ook altijd google translate.