Waar komt het woord 'spekglad' vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"snotglad", kan ook (-;

Antwoorden (2)

Zo glad als spek(vet) op de grond. Ga maar eens spekjes uitbakken. Het vet dat daarmee vrij komt, maakt oppervlakten heel glad. Als in een keuken dat op de grond spettert, is het heel glad en oppassen geblazen. Je ligt zo op je kont :)

Toegevoegd na 12 uur:
Net als het biggetje dat met spekvet werd ingewreven en die moest je dan proberen te vangen, was vroeger een spelletje. Als je het varkentje te pakken had,gleed het meestal uit je armen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spek is glibberig en glad.
als je op een gigantisch stuk spek zou lopen zou je uitglijden