Hoe kan ik het beste omgaan met cultuurverandering?

Ik woon al een tijdje in het Buitenland en ben nog steeds niet helemaal geintegreerd, hebben jullie nog tips??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De beste integratie komt voort uit contacten met de plaatselijke bevolking. Probeer je te begeven onder de mensen door deel te nemen aan georganiseerde activiteiten of door lid te worden van bijvoorbeeld een sportclub.

In welk land woon je nu trouwens?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, je hebt gelijk!

Andere antwoorden (3)

Als je je een beetje inzet voor hun verenigingen of wat hen bezighoudt zijn ze je anders-zijn snel vergeten en nemen ze je gemakkelijker in hun kringetje op en voor je het weet hoor je erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor, dat je de taal vloeiend spreekt. Dat heeft mij na 12 jaar in Frankrijk de kop gekost. Je wordt denk ik ook niet serieus genomen als je alleen maar bij de bakker en de slager je woordje kan doen. Je moet zonder problemen de lokale krant kunnen lezen, anders ben je het met een aantal jaren zat. Ik sprak redelijk Frans, maar toch onvoldoende om kontakten van voldoende kwaliteit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, daar ligt het niet aan. Maar ga nog meer mijn best doen.
Het belangrijkste is om actief mee te doen met de plaatselijk gebruiken en bevolking.
Verdiep je in de gebruiken en toon belangstelling voor de mensen.
Je hoeft niet helemaal zo te worden zoals zij zijn, maar je moet er in elk geval respect voor hebben.

Dat is ook zo als je vanuit de randstad naar het platteland verhuist.

Natuurlijk moet je de taal goed onder de knie hebben om mee te kunnen doen.

Een goede tip (ligt er aan welk land het is natuurlijk) is om bijvoorbeeld een hond te nemen. Op die manier heb je snel contact met andere mensen tijdens het uitlaten.
(met kinderen gaat dit nog beter, maar die neem je niet eventjes :) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar een hond nemen....!De taal spreek ik (heel) goed. Je blijft toch Nederlander begrijp je.... aanpassen, is misschien het sleutelwoord.