Hoe kan ik Borduurpatronen 45graden draaien, zodat ik ze in de hoek van een kleed kan borduren?

Bijna alle borduurpatronen staan recht op de draad, maar ik wil er vier in de hoeken van een (Kerst-)tafelkleed borduren en die moeten dus diagonaal staan als het ware.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

hallo Marstuin, neem een stukje stramien ( borduurgaas) en naai dat met een rijgsteek op je tafellaken.
Nu borduur je het patroon via dit stukje stramiem. Wel door en door steken.

Succes.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik was vergeten te zeggen dat je de draadjes er daarna uit moet trekken. (als het klaar is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een los stuk borduurstof , ter grootte van het patroon , in de hoek van het te borduren kleed kunnen vastzetten in de richting die je borduren wil , daarop borduur je het patroon en wanneer alles klaar is haal je draadje voor draadje de"hulplap er weer af.
Zelf heb ik dit gedaan met aftelstof op een damastlaken met een goed resultaat.
hopenlijk heb je hier wat aan. Veel borduurplezier.