Wat is een zeer beroemd toneelstuk dat geschikt is voor jongeren?

Een stuk dat over de hele wereld gespeeld word > van de Griekse mythologie tot Shakespeare

Toegevoegd na 52 minuten:
Ik zal het opvoeren, met 4 klasgenoten, voor mijn studie creatieve therapie drama :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Alhoewel niet helemaal duidelijk is wat je met 'jongeren' bedoelt (12 jaar? 17?) zou ik de stukken van Tenessee Williams aanbevelen. Niet altijd even gemakkelijk maar redelijk modern, en handelen vaak over universele onderwerpen die jongeren aanspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waiting for Godot van S. Beckett.
Lekker makkelijk voor je leeslijst, want dan mag je het zowel op je Franse lijst als je Engelse lijst zetten! ;)

Toegevoegd na 37 seconden:
Of is dit te modern? Ik zie dat je zei: tot Shakespeare.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Shakespeare is wellicht de meest bekende: Romeo en Juliet. Dit is al een vele soorten nagespeeld, in toneelstukken maar ook zijn er diverse films van gemaakt. Ook worden ze veel gebruikt ter inspiratie voor schoolmusicals. Er worden dan modernere varianten van gemaakt met de jeugd van nu en technieken etc van nu. Liefdesverhalen blijven echter van alle tijden en blijven dus een goede bron van inspiratie.
Zo'n geval is ook Othello van Shakespeare. Waarin thema's als liefde, jaloezie, wraak, ambitie en menselijke passies centraal staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Who's afraid of Virginia Wolf