Waarom zien wij Chinezen als 'altijd in de weer met een camera'?

Het is ook een vaak voorkomend straatbeeld, chinezen die poseren midden in de stad, voor een gebouw. Eerst de een, dan de ander, dan nog samen..
Waar komt dit vandaan en waarom?

Toegevoegd na 11 minuten:
Oke, herstel: Japanners (of Aziaten) ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn dat geen Chinezen, maar Japanners.

Antwoorden (4)

Omdat wij denken dat Japanse toeristen chinezen zijn. Het is voor japanners belangrijk om een herinnering te hebben aan hun vakantie. Voor een japanner is een uitstapje naar Europa erg duur. Ze willen daarom iets hebben om thuis te laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als Japanners vinden ze het leuk om veel plaatjes te maken en de dagelijkse gang van zaken en attracties op de gevoelige plaat vast te leggen.
De vraag is of je hier verder iets achter moet zoeken.
Wij Nederlanders houden bijvoorbeeld van aardappels eten.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nu eenmaal de chinese cultuur een vriend van mij is ook chinees en op een rondreis in amerika hebben ze het zelfde gedaan. Het is een soort verafgoding van de amerikaanse cultuur. Alles is in amerika groter dus beter denken ze. Ze vinden de achtergrond info van bepaalde dingen ook niet belangrijk maar wel het laten zien dat ze er geweest zijn. Zo kunnen ze bijvoorbeeld bij een herdenkingsmonument lachend op de foto staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een verschil in cultuur tusen Nederland enChina. In Nederland vinden we de ervaring belangrijk. We nemen de foto mee als herinnering. In china is de foto vaak het doel

We draaien een programma met chinezen. een van de bezoeken die we vorig jaar opgezet hadden, was aan het rietveldhuis. Na een korte presentatie was iedereen enthousiast. Dus een week vantevoren een serie foto's gestuurd. Wat bleek: De chinezen wilden niet meer. Ze zeiden: We hebben de foto, we hoeven niet meer.

Een van de studenten gaf het gepast aan in een icoontje: