Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat maakt de boeken of muziek van een net overleden persoon nou extra special?

Eerst zouden ze de boeken of cd's ook niet gekocht hebben maar nadat iemand is overleden komt er een ware run die spullen.

Waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
755

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind dit een goeievraag.
En vraag het mezelf ook al een tijdje af.

Nu de persoon of het nou bijv. michael jackson, antonie kamerling of harry mulisch is overleden is
ontstaat er een ware storm loop op de cd's of boeken.
Nu word het een soort collectors item dat al die mensen graag willen hebben.
Dan kunnen ze alsnog zeggen dat ze een echte mulisch in de kast hebben staan.

Nu zijn die personen in het nieuws geweest en ook met hun belangrijkst gemaakte werken.
Pas dan schiet het mensen te binnen en willen die cd's of boeken aanschaffen.

Echt te verklaren is dit niet, best raar mensen gedrag.
Pas geleden werd bekend gemaakt dat Michael Jackson dood meer geld verdiend als lady Gaga levend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

tja, ik snap dat ook niet eigenlijk. Goeie vraag. Ik ga nu echt niet ineens al die boeken van Harry mulish kopen omdat hij dood is. Misschien worden mensen ineens nieuwsgierig als ze al die titels horen en willen ze wel eens weten wat er nu zo geweldigs aan die man was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boeken zijn niet extra speciaal maar de omstandigheden die mensen prikkelen wel. De goede boeken worden genoemd en inderdaad is "De ontdekking van de hemel" van Harry Mullisch een mooi boek waarin ik met plezier heb gelezen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk ontstaat er een klein hype-je rond deze persoon, door de media-aandacht, te vergelijken met een populair programma waar iedereen over praat. Het onderwerp is het gesprek van de dag en daardoor alles wat ermee te maken heeft. Bij Harry Mulisch zijn dat uiteraard zijn boeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het met melancholie te maken heeft. De dood van Michael Jackson sloot voor veel mensen bijvoorbeeld hun jeugd definitief af. Je weet dat het nooit meer terugkomt. Dat geldt ook voor Mulisch: er komt nooit meer een boek van zijn hand. Dat besef doet je verlangen naar hetgeen hij WEL geschreen heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding