Er inkomen. Erinkomen is geen bestaand woord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er in komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens onzetaal.nl: Voorzetsels en de bijwoorden er, daar, hier of waar worden aaneengeschreven (ervan, daarop, hiernaast, waarmee, etc.), maar een voorzetsel dat onderdeel is van een werkwoord, blijft los staan. In 'We gaan ervan uit dat het zal lukken' blijft uit daarom los staan van ervan.

Het ligt er aan of 'in' een onderdeel is van 'inkomen', of dat het 'in komen' is.
vandale.nl noemt wel het woord 'inkomen': "in·ko·men kwam -, i -gekomen binnenkomen: daar kan ik ~ dat kan ik begrijpen; daar komt niets van in dat zal niet gebeuren"

Maar ik weet niet of de betekenis die jij bedoelt ook daaronder valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er inkomen klop grammaticaal in de genoemde context
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Is er in komen,waarbij het de kunst is, er in te blijven en dan niet op de morbide manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de spellingcontrole accepteert alleen "er inkomen".