Wat betekent 'Kat uit de boom kijken'?

Ik hoor dit wel vaker. Wat bedoelen ze hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.9K

Het beste antwoord

eerst afwachten en dan beslissen, eerst kijken dan doen, eerst de kat uit de boom kijken .... en dan aaien :-)

ze zeggen dat met nieuwe dingen, mensen, in het leven. je kijkt eerst even hoe iets is of hoe iemand is, voordat je er op af gaat, er in duikt.... etc.

een afwachtende houding aannemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat nieuwe dingen? zijn ze bepaalde dingen of mag je dan voor het algemeen met alles gebruiken waar je eerst moet afwachten en dan beslissen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan voor alles gelden in het leven. Eerst even zien hoe het loopt, alvorens een beslissing te nemen.
De kat uit de boom kijken, alvorens er al dan niet in te klimmen.

Andere antwoorden (1)

de situatie van een afstandje bekijken ,luisteren en later pas reageren. je doet niet meteen mee maar wacht even af.