Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je in een Engelse formele brief de getallen uitschrijven?

Of geldt dat net zoals bij de Nederlandse formele brieven dat het alleen bij bepaalde getallen moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
13.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dit heb ik voor je gevonden, een paar tips:
http://www.scholieren.com/werkstukken/35150
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe zo min? dat is zo -,-'
Dat is geen wet van meden en perzen. In een opleiding journalistiek, die ik ooit uit nieuwsgierigheid heb gevolgd, werd verteld om OF alles in cijfers te schrijven OF alles in letters zodat het niet rommelig wordt. Ik heb het in Amerikaanse brieven ook wel dubbel gezien, "take 100 (onehondred) bla bla bla". Waarom ze dat doen weet ik niet wand het één heeft geen zin als je het andere doet. Ik denk dan ook dat het heeft te maken met hun claim cultuur.

Wat ik ervan kan zeggen is dus: maak een keuze en blijf daar bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gevonden, ik plaats er een paar hier, maar alle regels zijn te vinden in de link.



Uitschrijven van 1 cijferige hele getallen, cijfers gebruiken voor getallen groter dan9

Echter:
Binnen 1 categorie, hetzelfde aanhouden. Bijvoorbeeld als je cijfers gebruikt, omdat 1 van de getallen groter is dan 9, doe dit dan voor alle getallen in dezelfde categorie

My 10 cats fought with their 2 cats.
My ten cats fought with their two cats.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding