Waarom zegt iedereen tegenwoordig: ik pas die kleren niet meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Ha, die Dannis;

Ik hoor het hooguit mijn kinderen zeggen als ze ergens uit gegroeid zijn. Misschien hoor jij ook vaak mensen die op een of andere manier een maatje groter nodig hebben?

Toegevoegd na 39 seconden:
Correct zou natuurlijk zijn; die kleren passen mij niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

mensen houden steeds meer van lekker eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet zo nieuw. Ik hoorde het pakweg 25 jaar geleden ook al. Jarenlang heb ik me uitgesloofd deze kromme taal te corrigeren, maar dat lukte alleen in eigen kring. ( Herhaling is de kracht van de reclame..)
Ik hoor het nog steeds; erger me er nog steeds aan, maar verspil er geen energie meer aan.
Overigens zijn het voornamelijk jongeren die zich aldus uitdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ts dat ja.... feit is: mensen worden steeds maar zwaarder... dikkere buik dikkere benen en hup... ze passen de kleren niet meer... Ja, dan pas je die kleren inderdaad niet meer!

Zou 't zijn???