Hoe spreek je Kroatische en Servische woorden uit met allerlei medeklinkers achter elkaar?

voorbeeldje :Srpstvo Dubrovnika

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk dat is nou een andere taal. Daar zijn dan andere regels voor uitspraak en lettergrepen. Klanken kunnen ook anders zijn. Die leer je als je die taal leert. Dit is iets wat algemeen geldt voor alle talen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U heeft volkomen gelijk,
Ik ken die taal niet ,maar kom zo een aantal plaatsnamen tegen in mijn wegenatlas...en zou ze graag een beetje deftig uitspreken.

Het beste antwoord

Ha, die Beestie;

Tussen al die medeklinkers spreek je een korte, niet beklemtoonde 'uh'-klank uit: Sûrpûstûvo dus