Waarom wordt vaak gezegd: "verschrikkelijk leuk"?

Wat is er nu zo verschrikkelijk aan leuk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.4K

Het beste antwoord

Omdat verschrikkelijk ook aanduid op woorden zoals:
buitengewoon, daverend, denderend, eindeloos, enorm, excellent, fameus, fantastisch, formidabel, gruwelijk, kolossaal, machtig, magnifiek, mieters, prachtig, razend, reusachtig, reuze, sensationeel, subliem, verdraaid, verduiveld,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

verschrikkelijk is bedoeld als: ontzettend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in om dat te zeggen, vandaar dat het vaak gezegd wordt. In feite is het alleen maar een klank waar wij betekenis aan hechten, meer niet.

Er is niets verschrikkelijks aan leuk, zou het wel verschrikkelijk zijn, dan was het niet eens leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een beetje in tegenspraak deze woorden.
Misschien wordt er mee bedoeld dat iets zo leuk kan zijn, dat je er niet mee kan omgaan, en het dus verschrikkelijk wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iets nu eenmaal verschrikkelijk leuk is moet je daar ook uitdrukking aan geven..
het IS gewoonweg vreselijk leuk!
te leuk gewoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt alllemaal verschillende woorden, die eigenlijk het zelfde betekenen. In dit geval is het heel erg, of heel veel. Ook verschrikkelijk valt hieronder. Want het gaat er nu niet om dat je er helemaal van schrikft ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een emotie te versterken, als je er diep over nadenkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de uitspraak iets meer kracht te geven of om overdreven te doen. Duitsers doen hetzelfde met de uitspraak: "Geil", "Affen-Geil" en "Ober-Affen-Geil"