Waarom spreekt men ook over 'derden' bij een enkelvoudige 'zaak'?

Bijvoorbeeld een investering in een bedrijf 'door derden' terwijl er nog maar één investeerder is. Waar is die tweede? Of heeft dat 'derde' niets met het getal 'drie' te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Ha, die Gertdejong;

Met 'derden' worden alle partijen bedoeld anders dan de twee die zijn betrokken bij een contract, opdracht of afspraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1 het bedrijf
2 de investeerder
3 iemand die geen direct belang bij het bedrijf heeft => derden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Derden wordt zo genoemd al de andere of mogelijk ook andere in een bedrijf hebben geinvesteerd. Deze bemoeien zich vaak niet met de dagelijkse leiding.