Waarom heten KOEIENLETTERS zo?

Koeien kunnen toch niet schrijven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt iig mijn vraag gelezen ;)

Het beste antwoord

Waarschijnlijk de grootte. Van oudsher was een veel voorkomend groot dier de koe. De visie op de wereld was in vroeger tijden natuurlijk ook veel kleiner, hoeveel mensen wisten er eeuwen van een dino of een walvis of een olifant. Vandaar dat de uitdrukking voor grote letters KOEIENLETTERS is geworden.

Ja of het is gewoon omdat er kleine koetjes bij zijn getekend (zie link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Koeienletters => Grote letters, omdat koeien groot zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Olifantenletters ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dinoletters :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pikkebaas, ik heb dat ook geregeld, maar als ik het doe gaat de inkt van mijn printer zo gauw op.
Waarschijnlijk omdat ze van het formaat KOE zijn... maar dan hadden het ook Olifanten-letters kunnen zijn, of wolkenkrabber-letters.. of of of..
Taal is een mooi maar gek ding!