Hoe noem je iemand die zijn pijn verzacht door middel van sex? heb je daar een naam voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Antwoorden (8)

Sexverslaafd? Over het algemeen ontstaat een verslaving omdat je iets anders wilt vergeten. Niet alle verslavingen natuurlijk. Maar van mensen die pornoverslaafd zijn is wel bekend dat het uiteindelijk niet gaat om de lichamelijke kick, maar om een leegte op te vullen (pijn verzachten?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt masochisme genoemd. Onderstaande link heb ik ter verduidelijking toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
de vraag is pijn verzachten, masochisme is plezier beleven aan pijn lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja flink verschil
Mocht het om fysieke pijn gaan, dan noem je het gewoon slim. Soms kan seks helpen omdat het je lijf ontspant en allerlei stofjes losmaakt, waardoor sommige mensen van dingen als hoofdpijn (!) af komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iemand heet een verdoofneuker.
Nieuw woord maar het bevalt me wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwakke iemand. ik vind dat zelf afschuwelijk. je bent gewoon niet sterk om met je pijn te vechten. je kiest gewoon de afschuwelijkste weg gelijk en dit is gewoon 'je zich laten gebruiken of anderen gebruiken omdat je zwak bent' je bent toch een mens, geen dier?

Toegevoegd na 1 minuut:
omdat je 'tijdelijk' zwak bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of er een naam voor is. Maar of je het nou over fysieke of geestelijke pijn hebt, het is hoe dan ook slechts een tijdelijke pijnstiller

Maar het werkt wel, want tijdens sex worden endorfinen en andere chemische stoffen geproduceerd die pijn verminderen en genot verhogen. Dit neemt echter allemaal snel af na de sex, en zo als met iedere drug of pijnstiller geld dan vaak dat de pijn daarna harder terugkomt dan ooit.

Nu ik er over nadenk: Als je hoofdpijn hebt dan zou je dus juist sex moeten hebben ! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Stevebravo;

Dat verschijnsel wordt ook wel troostseks genoemd. Wel mee uitkijken want het kan je je baan kosten; zie linkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo,n persoon is geestelijk labiel.
Welke excuses men ook aanwend.