ik snap een zin niet - kijk hieronder -

Als je tussenhaakjes ziet, dat betekent dat ik dat zin niet snap.

Ik was verschrikkelijk trots, reisde van het ene toernooi naar het andere en had het prima naar me zin,of ik nu prijzen won of in het (stof beet).

wat betekent dit: in het stof beet?

Alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Antwoorden (6)

in het stof bijten betekent verliezen, een nederlaag lijden.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verliezen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het stof bijten betekent in dit geval dat de tegenpartij je grandioos verslagen heeft.
Je hebt verloren, een nederlaag geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat hij zijn wedstrijd verloor en dik ook.
In het stof bijten = verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan, maar ik was al nummer vier zag ik haha.
Overdrachtelijk gezien betekent 'in het stof bijten' verliezen. Het is een wat cynische opmerking over een verliezer (vroeger in een arena of toernooiveld) waar de tegenstander die aan het verliezen was ter aarde lag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verliezen, zoals het nummer (ik dacht van queen, kan ook iemand anders zijn) "another one bites the dust".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Goh nooit bij stilgestaan die vertaling