Welk woordenboek bevat de minste woorden?

Oftewel welke taal heeft de minste unieke (officiele) woorden gevormd door de letters uit het ABC. Turbo-taal, straat-taal, tekens en karakters e.d. zijn in deze vraag uitgesloten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.5K

Het beste antwoord

Taki Taki .....maar er zijn wel een paar talen die aardig in de buurt komen en ook Guinness record allures hebben.
Het Zuid Amerikaans Piraha : zou maar 10 letters kennen. Het Rotokas uit noordelijke eilanden van Nieuw Guinea :15
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het Taki taki woordenboek. Het is een Creoolse taal uit Zuid-Amerika taal die slechts 340 woorden kent.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is taki-taki niet gewoon surinaams ??
wij noemen dat ook taki-taki , maar vullen dit wel aan met nederlandse en engelse woorden .....
De taal Toki Pona (120 woorden) komt toch ook zeker in aanmerking.

Toegevoegd na 1 dag:
Waarom nou weer die minnen?

"Toki Pona is a constructed language, first published online in mid-2001. It was designed by translator and linguist Sonja Elen Kisa of Toronto.

Toki Pona is a minimal language. Like a pidgin, it focuses on simple concepts and elements that are relatively universal among cultures. Kisa designed Toki Pona to express maximal meaning with minimal complexity"
rose
13 jaar geleden
ik denk gebarentaal voor doven. het zijn geen woorden maar het valt ook niet onder Turbo-taal, straat-taal, tekens en karakters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen woordenboek